תביעה דמי הבראה עורך דין דיני עבודה

לצד המשכורת החודשית אותה מקבלים העובדים מידי חודש, קיימים תשלומים נוספים להם מחויבים המעסיקים. חלק מאותם תשלומים נחשבים כהטבות, כשאחת מההטבות המשמעותיות המשולמות הן דמי הבראה. במקרה שדמי ההבראה לא משולמים במועד, עומדת לתובע עילת תביעה כנגד המעסיק ובמקרה כזה יש לפנות לעורך דין דיני עבודה.

עורך דין דיני העבודה עוסק לא פעם בעמידה איתנה לצד זכויותיהם של עובדים בדרישה, כי ישולמו דמי הבראה למשכורתם החודשים, כפי שאלו אמורים להיות משולמים להם. מנגד, ישנם מקרים ובהם עורכי הדין אף מגינים על מעסיקים שמוצאים עצמם, לא פעם, נתבעים על ידי עובדים אשר טוענים כי תשלום דמי הבראה ששולם במשכורתם היה חלקי.

המקור לזכות בקבלת דמי הבראה

מקור הזכות של עובדים בישראל בקבלת דמי הבראה, לרוב כתוספת במשכורת בחודשים שלפני הקיץ, הוא במסגרת הסכמים קיבוציים שנעשו מול הסתדרות לפני שנים רבות. במסגרת הסכמים אלו זוכים העובדים בישראל להטבה באמצעות מימון נופש על ידי המעסיק וזאת באחד מבתי המלון בישראל שהוגדרו ככאלו בהם ניתן ליהנות מאותה הטבה.

קבלת דמי הבראה בעבר היו תלויים בעובד אשר היה צריך להציג למעסיקו קבלות על שהייה באחד מבתי המלון, כשמול אותן קבלות היה זוכה העובד בקבלת אותם דמי הבראה כהחזר. עם השנים, תשלום דמי ההבראה השתנה והפך להיות כתשלום נפרד נוסף הניתן מצד המעסיק לעובד כחלק מתנאי עבודתו. כך, בעצם, יבחר כל עובד לעשות שימוש באותה הטבה כספית לצרכיו שלו ולא רק לנתבו לחופשה בבית מלון.

עם השנים הפכה ההטבה למחייבת גם במגזר הפרטי והיא מחייבת כל מעסיק להפריש למשכורת העובדת דמי הבראה בכל שנת עבודה.

מי זכאי בדיוק לדמי הבראה?

גובה תשלום דמי הבראה והתנאים לקבלתו שונים בכל מקום עבודה. באופן כללי, כל עובד יהיה זכאי לקבלת דמי הבראה לאחר שצבר ותק של שנת עבודה אחת במקום העבודה שלו.

במגזר הפרטי נקבע כי דמי ההבראה יועברו כתשלום אחד בין חודש יוני לספטמבר, אלא אם הוסכם על תשלום בחודש אחר בשיח שנוצר, למשל, בין המעביד לוועד או נציגות העובדים באותו מקום.

במקרים ובהם במועד תשלום דמי ההבראה ישנם עובדים שטרם צברו ותק של שנה לא תהיה זכאות קבלת דמי הבראה באותה שנת עבודה. עם זאת, לקראת מועד התשלום הבא יהיו זכאים אותם עובדים לתשלום רטרואקטיבי גם על מועד התשלום הקודם.

חשוב לציין כי ישנם מסגרות אשר מפזרות את תשלום דמי ההבראה ל-12 תשלומים זהים המועברים בכל חודש באמצעות תלוש המשכורת. במקרים אלו יוכלו העובדים לראות שורה נוספת בתלוש המשכורת המתייחסת להעברת התשלום החודשי תחת סעיף של דמי הבראה חודשיים.

מהם הסכומים המשולמים כדמי הבראה?

גובה דמי הבראה משולמים כמכפלה בין כמות זכאות ימי ההבראה לבין גובה התשלום ליום, כשגובה זה משתנה בין המגזר הציבורי (432 ₪ ליום) לפרטי (378 ₪ ליום). כמות ימי הזכאות נקבעים באמצעות הותק של העובד במקום העבודה, כפי שאלו מצוינים בטבלה שלפניכם.

ותק בעבודה (שנים)

זכאות לימי הבראה

תשלום לעובד במגזר הציבורי

תשלום לעובד במגזר הפרטי

1

5

2,160

1,890

2-3

6

2,592

2,268

4-10

7

3,024

2,646

11-15

8

3,456

3,024

16-19

9

3,888

3,402

20 ואילך

10

4,320

3,780

דמי הבראה לעובדים במשרות חלקיות

החוק בישראל כולל בתוכו גם תשלומי הבראה לעובדים המועסקים במשרות חלקיות. במקרים אלו תשלום דמי הבראה לאותם עובדים יוענק בהתאם להיקף משרתם בפועל, כשאותו חישוב נגזר בעצם מאותה טבלה שהצגנו מעלה.

במקרים ובהם מעסיקים טוענים בפני אותם עובדים כי אין הם זכאים לתשלום דמי הבראה בשל חלקיות משרתם, מהווה הדבר הפרה בוטה של החוק וכאן על העובדים לדרוש את המגיע אליהם ובמידה והם עומדים מול חומה בצורה מצד המעסיק רצוי לפנות לעורך דין שיפעל עבורם לקבל המגיע להם על פי חוק.

רוצים לבחון את קיבלתם עד כמה את מלוא סכום דמי ההבראה שלכם? חושבים שמנעו מכם הטבות להם מחויב המעסיק? זה הזמן לפנות אלינו >>>  מוזמנים ליצור קשר עוד היום לייצוג הולם, מקצועי ומקיף – עורך דין דיני עבודה  >>>  התקשרו  052-977-3330

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון האתר.

התקשרו עכשיו לעורך דין
052-977-3330

תוכן עניינים

לייעוץ משפטי ותיאום פגישה אישית
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאמרים נוספים
תחומי עיסוק
עקבו אחרינו
מחפשים עורך דין דיני עבודה לייצוג משפטי?
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
עורך דין דיני עבודה
עקבו אחרינו ברשתות
פרטי התקשרות
153-53-3314144
שאול המלך 35, תל אביב
לייעוץ משפטי ותיאום פגישה אישית
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
התקשרו עכשיו