עורך דין דיני עבודה - תביעה נגד מעסיק

עורך דין לדיני עבודה, ממליץ להגיש תביעה נגד מעסיק, במידה וזכויותיהם הבסיסיות אשר מעוגנות בחוק, הופרו. למשל, הלנת שכר,פיצויי פיטורין, ימי חופשה, אי הפרשה לפנסיה, הטרדה מינית במקום העבודה ועוד. כאשר מנסים לנקוט באמצעי פשרה, כאשר אלה עלו בתוהו, רק אז יש להגיש תביעה, באמצעות עורך דין תביעה נגד מעסיק. גם ביה"ד לעבודה, יראה את התובע בעין יפה יותר, כאשר לא נקט ישר בתביעה, כי אם ניסה להגיע להליך של פשרה מול המעסיק. הצעד הראשון שעל העובד לעשות הינו לשלוח מכתב למעסיק, כאשר הוא מוחה על הפגיעה שנגרמה לו, והוא מבקש להפסיק אותה או לבטלה. על עובד שקופח, יש להסתייע בליווי  משפטי של עו"ד לדיני עבודה, כך שהוא יוכל לספק מענה יעיל  בתחומים שונים של נשוא התביעה, כגון: קבלני כוח אדם, שעות נוספות, פיטורי עובדת בהיריון ועוד.

לפני שאתם שוקלים לנקוט בתביעה משפטית נגד מעסיק – התייעצו עם עורך דין עבודה

עובדים רבים, חשים כי זכויותיהם קופחו והם נמצאים בדילמה אם להגיש תביעה נגד המעסיק? או שאולי כדאי להם להמתין מחשש שיאבדו את מקום עבודתם? זו  הסיבה שיש להתייעץ תחילה עם עורך דין תביעה נגד מעסיק, כאשר הוא ישמע את טענותיכם ויחליט, אם אכן כדאי להגיש תביעה והוא אפילו יכול לומר לכם, אם יש לכם סיכוי אף לזכות בה. כל מעסיק שהוגשה נגדו תביעה באמצעות עובד, רשאי להתגונן, כאשר הוא יגיש כתב הגנה באמצעות עורך דינו. במידה והתביעה שהגיש עובד נגד המעסיק, תגרום לפיטורי העובד, קשה יהיה לעצור את התהליך, למרות שמבחינת החוק, אסור למעסיק לפטר עובד רק בגלל שהגיש תביעה לקיפוח זכויותיו המגיעות לו כחוק.

האם מומלץ להגיע לפשרה לפני נקיטת הליכים משפטיים בביה"ד לעבודה?

יש לציין כי הגשת תביעה לביה"ד לעבודה באמצעות עורך דין תביעה נגד מעסיק, עשויה לארוך גם מספר שנים. יש להציג גילוי מסמכים, תצהירים, בקשות שונות, ניהול של ישיבת הוכחות, מה שעשוי לקחת שעות רבות של עבודה לעורך הדין שמייצג את התובע. לרוב, הליכים משפטיים בבתי הדין לעבודה מסתיימים בפשרות. לפעמים אפשר יהיה להגיע לפשרה מבלי להמשיך הליכים מסורבלים ובכך, לחסוך זמן יקר וכסף רב, הן לעובד והן למעסיק. יש לבחור נכון עורך דין שמתמחה בדיני עבודה ואפילו ניתן יהיה למצוא פסקי דין שונים, כאשר עורך הדין שייצג את העובד זכה בלא מעט משפטים שהתנהלו בבתי הדין לעבודה.

תביעה נגד מעסיק בגין תאונת עבודה

חלק מהזכויות המגיעות לעובדים הן פגיעה כתוצאה מתאונת עבודה, ישנם מקרים רבים, אשר בהם קיימת עילה נזיקית להגשת תביעה נגד המעסיק על מנת שהמעסיק ישלם את הפיצויים בגין תאונת העבודה, המגיעים לו כחוק.  מיותר לציין, כי המעסיק, חייב  בחובת הזהירות לפי החוקים של משרד העבודה ולכן, בית הדין לעבודה, מחמיר עם מעסיקים, במידה ולא נקטו בזהירות הנדרשת שתגן על העובדים מנזקים גופניים. במידה ונפגעתם, יש להכין את כל המסמכים הרפואיים, אשר מעידים כיצד נפגעתם בעבודה, איזה סוג של טיפול רפואי קיבלתם, כל ההוצאות של הנסיעה, תרופות, אובדן ימי עבודה ועוד. עורך דין תביעה נגד מעסיק, ינחה אתכם לגבי איסוף המסמכים הדרושים.

לא קיבלתם שכר כי המעסיק נקלע לקשיים כלכליים? – מה עושים?

בשל משבר הקורונה, מעסיקים רבים נקלעים לקשיים כלכליים וכתוצאה מכך, שכרם של העובדים מולן. ישנם עובדים שמאמינים להבטחות של המעסיקים שבקרוב הם ישלמו את משכורתם, אבל לרוב זה לא קורה והעסק מתדרדר יותר מבחינה כלכלית. יש לציין, כי בנוסף, יהיה גם גרעון בקופות הפנסיה של העובדים, מה שיגרום לביטול הביטוח הפנסיוני או לביטוח המנהלים. ניתן יהיה למצות את ההליך המשפטי באמצעות עורך דין תביעה נגד מעסיק, אשר יפנה את העובדים למוסד לביטוח הלאומי, כך שישנם סיכויים רבים שבמקרה של פירוק חברה, הביטוח הלאומי, ישלם לעובד את מרבית זכויותיו.

מצד שני, יש לציין, כי תקרת התשלומים של המוסד לביטוח לאומי, מוגבלת לסכום של עד 117,000 ₪. זו נסיבה כי  לפני כל נקיטת הליכים משפטיים, על עובד לפנות לייעוץ של עורך דין דיני עבודה הבקיא שנים בתחום זה.

האם בית הדין יכול להכריח מעסיק להחזיר עובד?

אם מדובר בפיטורין שנעשו לא כדין, מחד גיסא, שופטים בבתי הדין לעבודה, אינם נוטים לאכוף יחסי עבודה, כאשר הכוונה היא להכריח את המעסיק להחזיר את העובד. מאידך גיסא, השופטים יפסקו פיצויי פיטורין מוגדלים. השיקול של השופטים בבה"ד לעבודה הם, החזרת העובד לעבודה, ייצור מתח וכן, להפריע לניהול העבודה, כך שהעדפת השופטים היא,לפסוק פיצויים מוגדלים לעובד, מעל לסכום הפיצוי המוסכם כחוק. לסיכום – התוצאה של זכייה בתביעה נגד מעסיק, תלויה רבות בעילת התביעה וכן, בייצו של עו"ד מוכר המתמחה שנים בתביעות נגד מעסיקים וכזה שנחל הצלחות רבות. ככל שיצורפו יותר מסמכים לתביעה, או  תיעודים שונים, כך יגדלו סיכויו של העובד לזכות בתביעה.

מועסקים כשכירים על ידי מעביד ואתם מעוניינים לברר עוד על הזכויות שלכם – צרו קשר עוד היום עם עורך דין דיני עבודה לייעוץ ללא התחייבות >>> 052-977-3330

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון האתר.

התקשרו עכשיו לעורך דין
052-977-3330

תוכן עניינים

לייעוץ משפטי ותיאום פגישה אישית
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאמרים נוספים
תחומי עיסוק
עקבו אחרינו
מחפשים עורך דין דיני עבודה לייצוג משפטי?
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
עורך דין דיני עבודה
התקשרו עכשיו