עורך דין דיני עבודה בהיי טק

זכויות עובדים בחברות היי טק

רבים חולמים על מקצועות היי טק נחשקים, אך מצד שני, מדובר על עולם מאוד דינאמי המאפיין את חברות ההיי טק, היות ועולם זה עובר שינויים, צמיחה ומודלים חדשים של עבודה ויחסי עובד-מעביד ומכאן הצורך להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה בהיי טק על מנת לשמור על זכויות העובד מול המעסיק.

ניתן למצוא כי חוזה עבודה במקצועות היי טק, כאשר ישנן זכויות עובד ושעות נוספות, לפי שכר שעתי ושכר גלובלי . למשל, ישנם עובדים שאינם עובדים תחת החברה במשרה מלאה, והם מקבלים תגמול בהתאם למספר שעות עבודתם. בשל העבודה הסיזיפית ורבת השעות, עובדי היי טק, יכולים למצוא את עצמם, משקיעים הרבה שעות עבודה שהן מעל ומעבר מעל לכתוב בחוזה ולכן, על פי החוק, יש לשלם לעובדים עבור שעות נוספות, מבלי הקשר למשכורת הבסיס המוזכרת בחוזה העסקה.

חוזה העסקה אישי בחברת היי טק- מה עליכם לדעת?

העבודה בחברות היי טק, אינה דומה לעבודה בענפים אחרים. זו הסיבה, כאשר חותמים חוזה העסקה, יש לכלול בחוזה, מאפיינים שונים מנסכם עבודה סטנדרטי, היות וזכויות נלוות של עובדי היי טק אינם דומים לזכויות בחברות רגילות שאינן חברות היי טק. תחילה, יש להגדיר את תפקידו של העובד באופן ברור, כך שאם המעמד שלו ייפגע בעתיד, או שיהיה הרעת תנאים בעבודתו בעתיד, הוא יוכל לקבל פיצויי פיטורין, אם יחליט להתפטר עקב כך.

יש לשים לב לשעות העבודה, היות עובדי היי טק, עובדים שעות רבות ובהרבה מקרים גם בשעות הערב, זאת, היות והחברה צריכה להתאים לשוק הבינלאומי. ישנם מקרים שעובדי היי טק, יידרשו לעבוד מהבית, כך שאם החוזה יהיה על בסיס משכורת חודשית ולא שעתית, יש להגדיר בחוזה את נושא השעות הנוספות

על אילו סעיפים מומלץ להתעכב בהסכם עבודה בחברת היי טק?

ישנם עובדי היי טק, אשר מרבים לטוס לחו"ל במסגרת עבודתם. זו הסיבה כי על המעסיק להשתתף באש"ל ומזון, מה שנהוג ברוב חברות היי טק. על העובד לברר את התנאים הללו מראש ואף לנסח את ההטבות בחוזה ההעסקה. על העובד, אף לקבוע את אופן ההחזר של הנסיעות לחו"ל במסגרת זכויות עובדים בחברות היי טק ולקבוע, אם החזרים אלה, יהיו מושתתים על תשלום קבוע, או לפי יום, או לפי חשבוניות שעל העובד יהיה לספק לחברה בה הוא מועסק.

מימוש של בונוסים של עובדי חברות היי טק

אם אתם עובדי היי טק והובטח לכם בונוס שנתי על עמידה ביעדי הפרויקטים השונים, יש לעגן זאת, במסגרת חוזה העבודה. על פי הנונים המתבססים על מדיניות של חלוקת בונוסים ב-100 חברות היי טק, ניכר, כי שיעור החברות שמעניקות בונוסים לעובדיהן ירד ל-50%, כאשר מדובר על חברות הי-טק שנמצאות בגיוס הרביעי או החמישי ו ל-35% חברות שנמצאות בגיוס השני או השלישי.

 יש לדעת, כי גובה הבונוס קשור לביצועי העובדים, כאשר גובה הבונוס, הוא מעט גבוה יותר מהמשכורת החודשית של עובד היי טק. מי שנחשב לעובד מוכשר במיוחד, יקבל גם משכורת וחצי כבונוס וכן, ישנם עובדים שמקבלים גם 3 משכורות כבונוס. את כל התנאים, יש לעגן בחוזה העסקה מראש ואפילו להעביר את החוזה טרם חתימה, לעורך דין המתמחה בנושא של זכויות עובדים בחברות היי טק.

מהן אופציות בחברות היי טק וכיצד הן קשורות לעובדים?

הטבות כגון אופציות בחברות היי טק הן שכיחות, על אחת כמה וכמה, כאשר מדובר על חברות סטארט אפ. כאשר החברה נמצאת בהקמתה, נהוג להעניק אופציות לעובדים, כך שבמידה והחברה תצליח והיא תימכר, האופציות עשויות להיות בעלות ערך רב, יחד עם זאת, ישנה אפשרות של הימור וההטבה יכולה לא להיות שווה בכלל. לעשה קחו בחשבון, כי אם יגיעו עם הזמן, משקיעים, אשר ישקיעו בחברת הסטארט אפ, הערך של האופציות שקיבלתם בחברה, יוקטן באופן משמעותי וזה מה שנקרא בשפה המקצועית יותר – דילול

מהו סעיף "אי תחרות" ומה ההגבלה שלו לגבי עובדי היי טק?

בענף ההיי טק, יש ניידות רבה מחברה אחת לשנייה והביקוש לעובדים הוא רב, לצד תנאי העבודה האטרקטיביים שמאפיין ענף זה. נתון זה, גורם לחברות היי טק רבות, לכלול את סעיף אי תחרות, אשר מגביל את עובדי ההיי טק מלעבוד לאחר שהוא מסיים את העסקתו בחברה, ולעבור לחברת היי טק אחרת. בהסכם ההעסקה של עובדי היי טק, מצוין סעיף זה, הנקרא גם סעיף  תקופת הצינון, אשר התקופה מוזכרת בחוזה ההעסקה. יש לציין כי תקופת הציון או אי התחרות מסתכמת במספר חודשים ולפעמים לתקופה של חצי שנה. יחד עם זאת, עיקרון חופש העיסוק,  מראה כ כל התניה מסוג זה בחוזה העסקה בחברת היי טק אינה חוקית . אם נתקלתם בבעיה כזו, אשר מגבילה את העסקתם, פנו אל עורך דין המתמחה בנושא זכויות עובדים בחברות היי טק.

עובדים בחברת היי טק ואתם מעוניינים לברר עוד על הזכויות שלכם – צרו קשר עוד היום עם עורך דין דיני עבודה לייעוץ ללא התחייבות >>> 052-977-3330

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון האתר.

התקשרו עכשיו לעורך דין
052-977-3330

תוכן עניינים

לייעוץ משפטי ותיאום פגישה אישית
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאמרים נוספים
תחומי עיסוק
עקבו אחרינו
מחפשים עורך דין דיני עבודה לייצוג משפטי?
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
עורך דין דיני עבודה בהיי טק
התקשרו עכשיו