עורך דין תביעות פנסיה

קרן הפנסיה, היא למעשה קופה אשר נצברים בה חסכונות לזכות העובד. גם המעסיק וגם העובד, מפרישים לקרן הפנסיה כספים, אשר בסופו של דבר, מטרתם של כספים לה, הם תשלום קצבה חודשית לעובד כאשר יצא לגמלאות. קיימות סוגי פנסיה נוספות, כגון פנסיית נכות, אשר תשולם לעמית אם אירעה לו תאונה, או שהוא חלה במחלה המונעת ממנו להמשיך לעבוד. פנסיית הנכות, ניתנת לתקופה קצובה בלבד, ועד להחלמתו של העמית, או כאשר הוא יצא לגמלאות. קיימת פנסיה נוספת שהיא פנסיית שארים, אשר ניתנת למשפחתו של העמית במידה וחלילה הוא נפטר.

עורך דין תביעות פנסיה

כל מי שפותח קופת פנסיה, יקבל תקנון שהוא בעצם מסמך משפטי אשר מטרתו היא להסדיר את זכויות המבוטחים בקרן. יש לציין, כי תקנון זה נתון לשינויים, למשל בגלל עלייה בתוחלת החיים, או בגין הפחתת אג"ח ממשלתיות שמיועדות לקרנות הפנסיה מבלי התראה או הודעה מראש למבוטחים. דיני הביטוח, לקוחים מדיני החוזים, היות והפוליסה היא חוזה לכל דבר ועניין, ועניינו הוא הביטוח.

החוקים החלים על  פוליסת הפנסיה, מרוכזים בחוק חובה ביטוח התשמ"א -1981. כאשר עמית מסתכסך עם חברת הביטוח למשל כאשר עמית מגיש תביעת פנסיה, עליו לפנות אל עורך דין תביעות פנסיה , היות ויש למצוא עו"ד  המתמחה בתביעות מסוג זה. מדובר על חוק קצר, אך הוא אף דל ולא תמיד ניתן למצוא תשובות לשאלות שעולות, כאשר נוצרת מחלוקת בין העמית לחברת הביטוח  שבה מנוהלת קרן הפנסיה שלו או קופת הגמל.

מה קורה אם המעביד לא שילם לעובד את כספי הפנסיה?

חובת הביטוח הפנסיוני היא מוחלטת, לכן, אם מעביד אינו מפריש כספים על פי חוק לקופת הפנסיה של העובדים, העובדים יהיו זכאים לתבוע את הסכומים המגיעים להם ואף לשלם לפי שכר מולן, לפי התקופה שעברה ולא הופרשו בתקופה זו כספים לקופת הגמל. כאשר המעביד מאחר בתשלום או אינו מפריש כספים לקופת הפנסיה של העובד, אזי העובד זכאי לתבוע את המעביד באמצעות עורך דין תביעות פנסיה. יש למצוא עו"ד הבקיא הן בדיני עבודה והן בכל הקשו לפנסיה ולזכויות שונות המגיעות לעובד. יש לדעת, כי קופת גמל, קופת חולים, קרן פנסיה מוזכרים בסעיף 47 לפקודת מס הכנסה, שהן המעסיק והן העובד או המעסיק בלבד, חייבים לשלם מכוח ההסכם הקיבוצי או מתוקף צו ההרחבה, או מכוח חוזה עבודה או כל הסכם אחר, בין העובד לבין המעביד.

כבר מחודש ינואר  שנת 2008, מחויבים כל המעבידים במשק, גם אלה אשר לא חל עליהם הסכם קיבוצי כלשהו, לבטח את עובדיהם בביטוח פנסיוני. מדובר על פנסיה חובה, כאשר המעביד חייב להפקיד לקופת הגמל 6.5% משכר העובד+ 6% פיצויי פיטורין.

רק עו"ד הבקיא בדיני עבודה יוכל לנהל תביעת פנסיה

כאשר המעביד אינו מפריש את כספי הפנסיה לעובד, וקורה תרחיש שהעובד מאבד את כושר עבודתו או חלילה נפטר, המעסיק יהיה חשוף לתביעות העובד את שאריו. תביעה זו אינה רק למטרת השלמת ההפקדות, כי אם גם לתשלומים שנועדו לאירוע ביטוחי, בשיעור שמשולם באמצעות קופת הפנסיה, אם העובד היה מבוטח על פי החוק, מה שעשוי לגרום לפיצויי מצד המעביד, בסכום אשר עשוי להגיע למיליוני שקלים.

כאשר ניגשים אל עורך דין דיני עבודה, הוא יכול לסייע לכם בהגשת התביעה לערכאה המשפטית המתאימה, כיצד ניתן יהיה לערער במידה והתביעה דחתה את המבוטח, אם מדובר בסוגיה מנהלית, אשר מחייבת פנייה אל בית הדין לעבודה וכן, תוך כמה זמן, ניתן יהיה לערער על כל החלטה וכדומה.

לרוב, עוה"ד העוסק בדיני עבודה ונושאי פנסיה, יגיש את תביעת העובד בביה"ד לעבודה. יש לציין, כי גם קרן הפנסיה או חברת הביטוח, עשויות להגיש תביעה בגין החוסרים בקופת הפנסיה. מיותר לציין, כי קרן הפנסיה עצמה, מתריעה למבוטח, כאשר אין הפרשות סדירות לקופה. כל עובד יוכל לפנות בעצמו לקרן הפנסיה למטרת בירור.

המעסיק נמצא בחובות כבדים או לפני פשיטת רגל ויש חוסרים בקופת הפנסיה? – מה עושים?

במיוחד בתקופה האחרונה, אנו עדים לכך כי בגלל משבר נגיף הקורונה עסקים רבים וחברות נמצאים בחובות כבדים, או שהם נמצאים לפני הליכי פש"ר. במקרה כזה, אין לעובד למי לפנות. מצד שני, העובד כן יכול להגיש תביעה למוסד לביטוח הלאומי, אך ניתן יהיה לקבל שיפוי רק עבור תקופה של שנה להעסקה בלבד. במידה והקרן עצמה התרשלה בגביית החוסרים בקופת הגמל, ניתן יהיה לחייבה בחוסרים אלה.

 מתעניינים בתחום תביעות הפנסיה ואתם רוצים לברר עוד על הזכויות שלכם – צרו קשר עוד היום עם עורך דין דיני עבודה לייעוץ ללא התחייבות >>> 052-977-3330

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון האתר.

התקשרו עכשיו לעורך דין
052-977-3330

תוכן עניינים

לייעוץ משפטי ותיאום פגישה אישית
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאמרים נוספים
תחומי עיסוק
עקבו אחרינו
מחפשים עורך דין דיני עבודה לייצוג משפטי?
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
עורך דין דיני עבודה
התקשרו עכשיו