פיטורים שלא כדין

פיטורים של עובדים ממקום עבודתם הינה סיטואציה לא פשוטה הן עבור העובד והן עבור המעסיק, גם אם ההחלטה על הפיטורים עניינית ומקצועית ונעשית מהטעמים הנכונים. במקרים ובהם ההחלטה על פיטורים נעשית באופן לא חוקי, מהווה אותו צעד כגורם לעוגמת נפש רבה אף יותר כלפי העובד שפוטר.

עורך דין פיטורים העוסק בתחום דיני העבודה יכול לאבחן את מקרה הפיטורים ולקבוע אם מדובר בפיטורים על פי הדין. בתוך כך, ישנם עובדים שפוטרו שלא כדין ואף אינם מודעים לעובדה כי במקרה שלהם החוק עומד לצידם וסיבת הפיטורים בעצם אינה חוקית ומאפשרת להם, בסיוע של עורך דיני עבודה, לתבוע פיצוי משמעותי מהמעסיק שפיטר אותם.

פיטורים שלא כדין תוך הסתרת הסיבה האמיתית

במקרים בהם עובד יודע להצביע על הסיבה האמיתית לפיטוריו למול הסיבה שניתנה לו מהמעביד, הינם מקרים בהם יכול אותו עובד מפוטר, יחד עם עורך דינו, לתבוע את מעסיקו, כשבמסגרת אותה תביעה עליו להצביע על הסיבה האמיתית לפיטורין ולהביא לכך הוכחות.

במקרים בהם ההוכחות שהציג המפוטר, באמצעות עורך דינו, לסיבות האמיתיות לפיטוריו, כשסיבות אלו נחשבות במסגרת החוק כפיטורים שלא כדין, יש ושופט בית המשפט יקבע כי על אותו מעסיק לשלם פיצויים גבוהים ומשמעותיים לאותו עובד.

דוגמאות לפיטורים שלא כדין

ישנם מספר מקרים העומדים לטובת העובד שבגינם המעביד אינו יכול לקבל החלטה על פיטורים (עיקרם בטבלה המצורפת).

איסור בפיטוריםפסק דין \ חוק רלוונטי
בזמן מחלהסע"ש 16442-12-12
בזמן היריון, לאחר הלידה ובטיפולי פוריותחוק עבודת נשים
לעובדת השוהה במקלט לנשים מוכותעדכון אחרון – ינואר 2021
לעובדים בשירות מילואיםחוק חיילים משוחררים
עובדים שהם נכי מלחמהבלדב נ' חברת חשמל
לאנשים עם מוגבלויותחוק שוויון לאנשים עם מוגבלויות
חשיפת שחיתות במקום העבודהחוק הגנה על עובדים

לאורך השנים עסקו בתי המשפט לעבודה במאות תביעות של עובדים כנגד מעסיקים, כאשר על העובדים הנטל להוכיח כי ההחלטה לפטרם נעשתה לא כדין ובגין אותם סיבות. קיימים אף מקרים בהם זכו העובדים לפיצויים משמעותיים ואף חזרו להיות מועסקים במקום עבודתם.

פיטורים שלא כדין בגין הריון

פיטורים שלא כדין בגין הריון קורים במחוזותינו לא פעם. מדובר על פיטורים לא חוקיים מהן סובלות, באופן טבעי, נשים בגילאי 25-40.

נושא ההיריון פותח כמובן דיונים רחבים הנוגעים גם לאתגר הלא פשוט העומד בפני נשים ומשפחות המשלבות במסגרת העבודה והקריירה שלהן את נושא הרחבת המשפחה, כשלגבי היריון עצמו הדבר מצריך מנשים הריוניות להיעדר מספר חודשים ממקום עבודתן.

היעדרות בשל היריון הינה דבר המתקבל על הדעת. עובדות רבות מקיימות במהלך חייהן חיי זוגיות ומשפחה ובהן השאיפה להרחיב את התא המשפחתי. מנגד, ישנם מעסיקים המגלים אורך רוח קצר לנושא ולא פעם בוחרים לפטר נשים כשהן נכנסות להיריון ואף במקרים בהם הפיטורים מתרחשים לפני כניסת העובדת להיריון וזאת מתוך ידיעתם כי יש כוונה שכזו. בהוספת חטא על פשע מצדיקים המעבידים את הפיטורין בכך שהם מציגים לעובדות סיבות אחרות שהביאו לפיטורן.

פיטורים שלא כדין בשל שירות מילואים

מקרים פרטניים נוספים של פיטורים שלא כדין מתבצעים כלפי עובדים הנמצאים בשירות מילואים פעיל, כשברוב המקרים מדובר על גברים, אך לא רק, כששירות המילואים שלהם מתחיל בתחילת שנות העשרים ומסתיים, לרוב, לקראת גיל 40.

לצד מעסיקים המקבלים את העובדה כי עובדים שלהם עלולים להיעדר בכל שנה לשירות מילואים של שבועיים ועד חודש, ישנם מעסיקים שרואים ביציאת העובדים לשירות מילואים כדבר שהם אינם מוכנים לסבול. גם כאן, מוצאים עצמם אותם עובדים מפוטרים בשל כך, כשמנגד מוצגת להם סיבה אחרת מדוע פוטרו.

פוטרתם שלא כדין? מעוניינים להילחם על זכויותיכם ולקבל פיצוי ראוי? צרו קשר עוד היום  – עורך דין דיני עבודה  >>>  לייעוץ משפטי ללא התחייבות 052-977-3330

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון האתר.

התקשרו עכשיו לעורך דין
052-977-3330

תוכן עניינים

לייעוץ משפטי ותיאום פגישה אישית
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאמרים נוספים
תחומי עיסוק
עקבו אחרינו
מחפשים עורך דין דיני עבודה לייצוג משפטי?
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
עורך דין דיני עבודה
עקבו אחרינו ברשתות
פרטי התקשרות
153-53-3314144
שאול המלך 35, תל אביב
לייעוץ משפטי ותיאום פגישה אישית
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
התקשרו עכשיו