תביעות פנסיה מדריך לעובדים

עורך דין תביעות פנסיה 

קרן פנסיה, היא קופה שבה נצברים חסכונות של עובדים או עצמאים. שכן אם מדובר בפנסיה של עובדים, גם העובד וגם המעסיק  מפרישים כספים, המיועדים לתשלום קצבה חודשית כאשר העובד יפרוש לגמלאות. יש לדעת כי קרנות פנסיה, בחלקן מכסות גם נכות ולכן, כאשר רוכשים פוליסת ביטוח פנסיה, יש לוודא אם היא מכסה גם נכות שקשורה לאובדן כושר עבודה. למעשה פוליסת הביטוח שעליה חותם העמית, מהווה מסמך משפטי שמסדיר את זכויותיו של המבוטח בקרן, אך לא אחת ישנן מחלוקות עם חברות הביטוח שמבטחות את העמיתים, כך שבמקרה זה, יש לשכור את שירותיו של עורך דין תביעות פנסיה. עוה"ד המתמחה בתביעות פנסיה, מכיר את כל הטאקטיקות של חברות הביטוח שממאנות לשלם את הפיצויים המגיעים כחוק לעמיתיהן.

תביעת אובדן כושר עבודה בפנסיה

ישנם עובדים רבים שאיבדו את כושר עבודתם בגין נסיבות בריאותיות או רפואיות. עובדים אלה אינם מודעים לכך שמלבד תביעת המוסד לביטוח לאומי וכן, תביעות של ביטוחים פרטיים, הם זכאים לקבלת קצבה נוספת מקרן הפנסיה. למעשה, קרן הפנסיה מהווה מעין תכנית חיסכון. רכיב פנסיית נכות, מספק קצבה לעמית שמוגדר כסובל מאובדן כושר עבודה. ואינו יכול להמשיך להשתכר.  כל עורך דין תביעות פנסיה יאמר לכם, כי קיים שוני בביטוח פנסיה המורכב גם מאובדן כושר עבודה לבין חברת הביטוח, כך שהיתרון הוא שניתן להתווכח עם קרן הפנסיה שתאשר אובדן כושר עבודה לטווח הארוך. לצורך העניין, תביעות בקרן הפנסיה בגין אובדן כושר עבודה מתקבלות, כאשר כושר עבודתו של העמית נפגע בשיעור של 30% ומעלה.

במידה והעמית תבע את ביטוח הפנסיה וחברת הביטוח אישרה את תביעתו, החברה תשלם את סכום הפיצוי הראשוני בתום תקופת ההמתנה ועד לתאריך של אישור התביעה מדי חודש, בניכוי מס הכנסה מרבי, ביטוח לאומי ומס בריאות. על מנת לקבל זיכוי במס, על העמית לפנות לפקיד השומה באזור מגוריו עם הפנייה לשלטונות מס הכנסה, כך שיוכל לקבל מחברת הביטוח אישור תביעה. במידה ולעמית נקבעו 100% נכות זמנית או קבועה ע"י המוסד לביטוח לאומי, עליו לפנות למוסד לביטוח לאומי על מנת שיקבל טופס 618, שהוא פטור מניכוי ביטוח לאומי ומס בריאות. מומלץ תמיד להתייעץ עם עורך דין תביעות פנסיה, כך שתוכלו למצות את זכויותיכם, היות ורבים ביצעו טעויות רק מחוסר ידע או טיפול מקצועי של עו"ד המתמחה בכל הקשור אל תביעות אובדן כושר עבודה בפנסיה.

תביעת פנסיה נכות

אנו מודעים לכך שפנסיה היא בעצם תשלום חודשי שמשולם לעובד, כאשר המעסיק צירף את העובד לקרן פנסיה כאשר יגיע לגיל הפרישה (נשים בגיל 62 גברים בגיל 67) אך מלבד פנסיה  שהיא למטרת גיל הפרישה, קיימת גם קרן פנסיה נוספת שהיא נקראת פנסיית נכות. תשלום זה, משולם לעובד שטרם הגיע לגיל הפרישה, אך בגלל מצבו הבריאותי, איבד את כושר השתכרותו באופן מלא או חלקי בשיעור של 25%, כך שהוא אינו יכול לעבוד לפחות במשך 3 חודשים רצופים (90 ימים). נכות עשויה להיגרם כתוצאה ממחלה, תאונה או כל פגיעה אחרת, אם גופנית ואם נפשית.  יש לציין, כי העצית זכאי לתשלום של פנסיית נכות, אם הפקיד לקופת הפנסיה 5 חודשם ברציפות.

תביעת קרן פנסיה

על מנת להגיש תביעה לקרן הפנסיה, על העמית לדבוק בהוראות הקרן ונוהלי הגשת התביעה ולכן, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין תביעות פנסיה אשר מתמחה בנושא זה. הזכאות לנכות, נקבעת באמצעות ועדה רפואית, אשר בה יושבים רופאים תעסוקתיים והעמית זכאי להיות מיוצג בוועדה זו. אם החלטתה של הועדה הרפואית לא השביעה את רצונו של העמית , יש לערער על החלטת הועדה. על מנת להגיש תביעה לקרן הפנסיה יש לעמוד בשלושה תנאים:

  • קיים אי כושר עבודה במשך 91 ימים רצופים
  • התובע הוא מבוטח/עמית ופעיל בקרן הפנסיה שבעת נכותו, העביר הפקדות בגובה שמתאים לקרן הפנסיה, או שהפעיל ריסק זמני וכיסויי הביטוח נשמרו לו.
  • למבוטח קיים מצב רפואי שמונע ממנו להשתכר בגין מחלה או תאונה.

חשוב לציין, כי תביעה של קרן הפנסיה, מצריכה שליחת טפסים רבים כגון: טופס תביעה של החברה המבטחת שימולא ויהיה חתום ע"י המבוטח. על העמית להמציא מסמכים רפואיים על אי כושר עבודה במשך 91 ימים רצופים וכן, עליו להמציא חוות דעת רפואית מרופא תעסוקתי, מסמכים התומכים באובדן כושר עבודה, 12 תלושי שכר אחרונים עד למועד האירוע, צילום של ת.ז יחד עם טופס המבוטח, טופס 101 לשנת המס  שיהיה חתום ע"י העמית, טופס ויתור סודיות רפואית שחתום ע"י העמית,ייפוי כוח חתום. אם המבוטח מוכר גם במוסד לביטוח לאומי יש לצרף אישורים שמעידים על כך. את התשובה לקבלת פיצויים מחברת הביטוח, תינתן תוך 5 ימים.

עורך דין תביעת פנסיה

על מנת לערב עורך דין תביעות פנסיה, אשר יטפל בתביעת הפנסיה שלכם, יהיה במקרים שחברת הביטוח דחתה את תביעתכם. ניתן יהיה לערער על החלטת הקרן, 90 יום מקבלת הדחייה. הערעור ייבדק ותימסר תשובה תוך 21 ימים מקבלתו. לרוב, התשובה תכלול זימון לוועדה הרפואית, אשר בה יהיו שני רופאים מטעם הקרן. עו"ד תביעת פנסיה, ימליץ למרשו על רופא תעסוקתי שייצג אותו בוועדה הרפואית, מה שישפיע לטובה על החלטתם של הרופאים בוועדה לאישור התביעה. ניתן יהיה להגיש ערר לוועדה הרפואית העליונה שהיא וועדה חיצונית לקרן ואף אינה תלויה בה ויש להגיע עם עורך דין תביעת פנסיה, מה שישפיע על תוצאות הערר.

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, אלא יש לראות בכתוב הסבר כללי בלבד ומומלץ להתייעץ עם עורך דין. קראו עוד בתקנון האתר.

מחפשים עורך דין דיני עבודה לייצוג משפטי?

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

עורך דין ומגשר

פרטי התקשרות
153-53-3314144
נחלת יצחק 37, תל אביב
לייעוץ משפטי ותיאום פגישה אישית
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
התקשרו עכשיו